כלכלה, תעבורה וטיפים למטייל

איך מגיעים ממקום למקום? וכמה זה עולה לנו? כמה שווה המטבע המקומי? והאם אפשר לסמוך עליהם ומצב הכלכלה שלהם? ללא ספק אלו פרטים חשובים לכל מי שנמצא במדינה כלשהי בעולם. תוכלו למצוא את כל התשובות לשאלות אלו בנושאי כלכלה ותעבורה
כלכלה
המטבע המקומי של ברזיל נקרא ריאל ושוויו נסחר סביב 3.5 ריאל לדולר אמריקאי. השימוש בדולר אינו נפוץ בברזיל אך די בקלות ניתן למצוא Cambio  שירות המרת כספים. על אף שתופעת הכסף המזוייף אינה נפוצה בברזיל, כאשר אתם ממירים כסף שימו לב שהמקום נראה מסודר והימנעו מהמרת כסף ברחוב. המטבעות אותם ניתן להחליף בברזיל הם: דולר אמריקאי, יורו ואת כל המטבעות של מדינות דרום אמריקה. 

תקציב טיול:
כמובן שתקציב הטיול משתנה מאוד בהתאם למקום הלינה; רמת המלון, הפוסאדה (בית מלון כפרי), הוסטלים ודירות.
תקציב האוכל בברזיל הינו נוח לכל כיס, הסופרמרקט זול משמעותית מישראל וארוחת צהריים טובה במסעדת פועלים עולה 6-7 דולר. הנפוצה ביותר היא מסעדות פר קילו- כלומר לפי משקל. קיימות מסעדות יוקרתיות יותר לסוג האוכל הזה, וקיימות מסעדות פשוטות יותר. תקציב האוכל היומי נע בסביבות 25 דולר לאדם ליום.

תעבורה
ברזיל היא מדינה ענקית ועובדה זו מצריכה תכנון מוקפד של הטיול ובעיקר את התנועה בה וזאת כדי שלא נבזבז מזמננו היקר בדרכים. לדוגמא, נסיעה מריו דה ז'ניירו אל האיגוואסו אורכת כ-18 שעות ומריו דה ז'ניירו אל סלבדור כמעט 24 שעות. טיסה ליעדים אלו לוקחת כשעתיים.
 בברזיל רשת ענפה של שדות תעופה וכמעט לכל יעד ניתן להגיע בטיסה או לפחות להתקרב אליו מאוד. הטיסות עם זאת יכולות להיות מאוד יקרות סביב אירועי הקרנבל. דבר נוסף המייקר את הטיסות הוא קרבה לזמן הטיסה, לכן מומלץ להזמין את הטיסות מראש ככל הניתן, שכן בברזיל אין "דילים" של הדקה ה-90. 

אוטובוסים:
לכל מקום בברזיל ניתן להגיע באוטובוס. לעיתים הדבר לוקח הרבה מאוד זמן והנסיעה איטית ומלאת עצירות, לכן תמיד כדאי לבדוק על אוטובוסים אקספרס אל היעד, אך גם זה לפעמים לא עוזר. בכל עיר גדולה וקטנה קיימת תחנה מרכזית של אוטובוסים. באתרים הנ"ל ניתן למצוא מידע לגבי זמני הנסיעות (באנגלית):
http://www.brasilbybus.com/Home
http://www.buscaonibus.com.br/en
בשיא עונת התיירות כדאי לרכוש כרטיסי נסיעה מראש. ההמלצה שלנו היא להגיע אל התחנה המרכזית ולרכוש ישירות מחברת האוטובוסים וכך להימנע מסיבוכים מיותרים וגם להיות בטוחים שרכשתם כרטיסים לנסיעה הנכונה.

מוניות:
מוניות בברזיל כמו בכל העולם הן דבר נפוץ ונהגי המוניות בברזיל כמו בכל העולם לעיתים עושים על התייר "סיבוב". לכן שימו לב להארות הבאות:
נסיעה משדה תעופה כלשהוא אל העיר- לקחת רק מונית מורשת מתחנה מורשת בשדה, להסעות כאלו יש מחיר "פיקס". כשעולים על מונית בעיר יושבים מאחור ולכן רצוי לשים לב שסוג התעריף הוא נכון. בימי חול במשך היום תעריף 1 ובשאר הזמן תעריף 2. 

בטיחות בנסיעות
לרוב כל אמצעי התחבורה בברזיל הם בטוחים, הנהגים רוצים לשמור על עבודתם ויבצעו אותה באדיבות ובמסירות אך כמה דברים חשובים כדי להימנע מבעיות: אם יש מזוודות במונית לא לסגור את הדלתות עד שלא לקחתם את המזוודה. באוטובוס לשים לב ששמו לכם את המזוודה בתא המטען ושקיבלתם את דף האישור למזוודה. 


שעון מקומי
השעון בברזיל הוא הפוך, כשבישראל שעון קיץ בברזיל שעון חורף ולהיפך. זאת כיוון שברזיל נמצאת בחצי הכדור הדרומי. השעה בברזיל היא 6 שעות הבדל מישראל בזמן הקיץ הישראלי ו-4 שעות בזמן החורף הישראלי.